Acreditare si competente – psihoterapia copilului

Asociatia de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa

Programul de formare in psihoterapie integrativa al Asociatiei de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa – ACCPI este acreditat de catre Colegiul Psihologilor din Romania (COPSI) conform RF-2-TM-108, aprobat cu PV nr. 10/ 09.12.2011, de catre Federatia Romana de Psihoterapie si de catre EAIP (Asociatia Europeana de Psihoterapie Integrativa). In urma programului de formare in psihoterapie integrativa se obtine astfel certificarea in vederea obtinerii avizului de libera practica in psihoterapie, precum si a certificatului european in psihoterapie integrativa.

Formarea in psihoterapie integrativa consta din 700 de ore de formare teoretica si aplicativa (600 de ore teorie si aplicatii practice, si 100 de ore de practica psihoterapeutica), 250 de ore de dezvoltare personala si 200 de ore de supervizare.

Dupa absolvirea a 500 de ore de formare teoretico-aplicativa si 250 de ore de dezvoltare personala se obtine certificarea in vederea obtinerii atestatului de libera practica ca psihoterapeut sub supervizare.

Care sunt competentele vizate in urma formarii in psihoterapie integrativa organizate de ACCPI?

Folosirea gandirii integrative;

Abilitarea pentru aptitudini profesionale;

Folosirea de tehnici pentru optimizarea, preventia sau remisiunea unor probleme emotionale, cognitive si/sau relationale;

Valorificarea resurselor clientului pentru depasirea dificultatilor relationale, afectiv-emotionale, cognitive, etc.

Competente specifice de evaluare, diagnosticare si tratare a problemelor emotionale, cognitive si/sau relationale, inclusiv cele clasificate psihopatologic.

Modelul integrativ cu cele opt domenii de competenta este continut in structura formarii: psihoterapia integrativa ca intreg, psihoterapia integrativa ca proces, integrarea psihoterapeutului, evaluarea initiala a clientului/pacientului, crearea si mentinerea aliantei terapeutice, relatia terapeutica, procesul de rezolvare a problemelor clientului si terminarea terapiei (Gilbert, Evans, 1990). Competentele transversale sunt combinate cu modelul celor 8 domenii de competenta in vederea obtinerii unei competente integrative: cognitiv-informationala si operationala.